Logo regionálního portálu regionkyjovsko.cz

Regionální zpravodajství

Iniciativa z Břeclavi pomáhá vinařům

Hustopečské listy
neděle 31.5.2020

Ilustrační foto
Autor: Wikipedia

Na počátku byla jednoduchá myšlenka: podpořit moravské a české vinaře a zajistit jim odběratele během koronavirové krize i po ní. Od nápadu k realizaci uběhlo jen několik málo dní a dnes, teprve týden od zveřejnění iniciativy, více než 140 vinařů z celé jižní Moravy lepí na svá vína červenou samolepku s hashtagem #tosivypijeme.


„Hlavní myšlenka celé iniciativy je vlastně jednoduchá. Je to takový apel na zákazníky a milovníky vína, že když si v této době budou chtít koupit víno, aby si vybírali to tuzemské,“ představuje projekt autorka a velká milovnice vína Lucie Hotařová.


Za celým projektem stojí tiskárna Etiflex z Břeclavi a líbivý design má na svědomí hustopečský rodák Lukáš Průdek. „Na začátku jsme si říkali, že vlastně neumíme nic jiného, než vyrábět samolepky. Rozhodli jsme se je tedy dávat vinařům zdarma, aby je spolu s vínem posílali svým zákazníkům jako poděkování za to, že nákupem podporují moravská vína,“ popisuje začátky Hotařová.


Mezi prvními se do projektu zapojila i hustopečská vinařka a zároveň Mistryně České republiky v sabráži Libuše Vrbová. „Neváhala jsem ani vteřinu, protože se mi moc líbí způsob, jak ukázat lidem, že stojí za to pít moravská vína. Už se těším, až nalepíme nálepky a pošleme vína do světa. Momentálně jsme závislí na prodeji přes e-shopy, protože vinařství máme zavřené, a toto je jediný způsob, jak v této době aspoň nějak fungovat,“ vysvětluje.


Na webových stránkách iniciativy, kam se vinaři mohou zdarma registrovat, se zákazníci dozví o možnostech kde a jak vína zakoupit. „Na stránkách, kromě jiného, najdete i mapu jednotlivých vinařství a vinoték. Zároveň jsou tam odkazy i na takzvané bedýnky, kdy skupinky vinařů vytváří kolekce vín z různých vinařství a nabízí je v jednom balení. Každý takový odkaz je přesměrován přímo na samotné vinaře,“ představuje stránky Lucie Hotařová.


„Myslím si, že nejen v oblasti vína, ale v každém odvětví a v každé komoditě, by si lidé měli uvědomit, že teď je ten čas, kdy je opravdu potřeba podporovat místní, lokální produkty. Až to bude možné, tak chodit do místních restaurací a podniků, a pomoci tak zpátky nastartovat celou ekonomiku,“ uzavírá Hotařová.

 

Článek byl převzat ze zpravodaje Hustopečské listy se souhlasem vydavatele.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama