Logo regionálního portálu regionkyjovsko.cz

Regionální zpravodajství

Milotice mají novou vizuální identitu

Eliška Dřevěná, zpravodaj Milotice
pondělí 30.12.2024

Ilustrační foto
Autor: Mercy, WikimediaCommons

Vedení obce vnímá potřebu aktualizovat způsoby, jakými přináší občanům informace. I to byl jeden z důvodů pro vznik Komise pro reprezentaci obce, která se hned pustila do díla. Jako první jsme iniciovali založení facebookové stránky, která je pro obec v podstatě už nutným komunikačním kanálem. Věřím, že tento krok už spousta z vás stihla ocenit.

Důkladné změny si žádal také obecní web. Jeho původní design už byl velmi zastaralý a také statistiky dokládaly, že je občany navštěvován minimálně. V průběhu roku jsme pracovali nejen na nové struktuře a aktualizaci veškerého obsahu, ale také na novém designu.

Rozhodli jsme se jít cestou tvorby celé nové vizuální identity pro obec a tu také poté využít pro vzhled webu – jednou z možností bylo využít tým grafiků z Galilea, které nám provozuje web, ale jejich nabídka vyšla velmi draze. Rozhodli jsme se tedy oslovit nezávislou grafičku, se kterou po několika kolech připomínkování vznikla nová vizuální identita obce.

Součástí identity je logo vycházející ze znaku obce a také claim (chcete-li heslo) Milotice, obec se živou tradicí. Toto heslo má asociovat Milotice jako obec se širokým spolkovým vyžitím, máme tu koneckonců mnohaletou orelskou, fotbalovou, hasičskou, zahrádkářskou, samozřejmě i národopisnou a církevní tradici, a tak bych mohla jmenovat zástup dalších, díky kterým jsou Milotice atraktivní obcí pro život.

S novým logem nechceme upustit od užívání obecního znaku, ten by však měl být do budoucna využíván jen při formálních a slavnostních příležitostech. Logo by naopak mělo být používáno v běžné komunikaci obce, na propagačních materiálech obce, v online prostředí a také na plakátech. Logo a také manuál, jak s ním zacházet, najdete na webu v sekci Kultura, sport a volný čas. Tímto prosíme všechny pořadatele akcí, aby se na tyto materiály podívali, stáhli si je a pokud budou v budoucnu spolupracovat s obcí na pořádání akcí, aby logo se samozřejmostí používali na plakátech a dalších propagačních materiálech.

Novou vizuální identitu nyní budeme vídat v obci častěji a měla by spojovat veškerou komunikaci, která jde z obce. Její součástí jsou tři výrazné barvy – hroznově (tmavě) modrá, zámecká bronzová (béžová) a akcentní rumělkově červená (může asociovat domi- nantní červenou na našich krojích). V rámci identity už byl zpracován např. Návštěvní řád u freestylového hřiště, kalendář na rok 2025 a informační tabule u vstupu na obecní úřad. Máme připraveny návrhy uvítacích tabulí na krajích obce a dalším krokem by měla být také vizuální a částečně i obsahová renovace zpravodaje.

Vrátím se ještě krátce k novému webu – ten už je nyní po několika týdnech, kdy jsme dotahovali jeho obsah, plně aktualizován. Rádi bychom do budoucna lépe využívali sekci Aktuality, budeme v ní nově sdílet, kromě oznámení občanům, také aktuality z obce, výtah informací ze zasedání zastupitelstva, komentář starosty či místostarosty k dokončeným projektům... Tyto informace si, myslím, zasloužíme hned po uskutečnění, ne až po několika týdnech zpětně ve zpravodaji, byť i tam mají samozřejmě své místo.

Ráda bych závěrem doporučila všem občanům s chytrým telefonem ke stažení aplikaci V obraze, která je propojená s webem. Jakmile je na web přidána nějaká aktualita či pozvánka, objeví se vám oznámení díky aplikaci také přímo v mobilu. Ty z vás, kteří používají aplikaci Mobilní rozhlas, bych už teď s předstihem ráda informovala o tom, že od této aplikace obec v příštím roce upustí. Je zbytečné, abychom komunikovali přes dvě aplikace, obzvlášť, když je jedna z nich (V obraze) automaticky propojená s webem.

Ráda bych závěrem poděkovala za dosavadní práci v této oblasti vedení obce, všem zastupitelům, a především členkám komise Lence Knotkové a Kateřině Pospíšilové, obzvláště poslední zmíněná strávila s těmito tématy v posledních měsících spoustu času bez nároku na odměnu.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama